Blog

slide

Nawodnienie


Coraz wyższe temperatury sprzyjają spędzaniu czasu poza domem, większej aktywności fizycznej i… niestety odwodnieniu.

Ilość wypijanej wody jest uzależniona od Twojej MASY CIAŁA
Ile wody powinieneś wypijać?
50kg -> 1,5l wody
60kg-> 1,8l wody
70kg-> 2,1l wody
80kg-> 2,4l wody
100kg-> 3l wody

! Odpowiednia ilość wypijanej wody zapobiega przegrzaniu organizmu (udar), bólom głowy, zmęczeniu, ospałości.
Swój poziom nawodnienia możesz sprawdzić przeprowadzając analizę składu ciała. Prawidłowe wartość nawodnienia organzimu wynosi ok 55-60%.
Osoby, których aktualna masa ciała jest podwyżona ze względu na zwiększoną ilość tkanki tłuszczowej (nadwaga, otyłość) będą miały trudności z osiągnięciem tych wartości. Zwiększona ilość tkanki tłuszczowej nie sprzyja prawidłowemu nawodnieniu organzimu.
Nie oznacza to jednak braku konieczności picia wody podczas odchudzania. Efekty odchudzania czy budowania masy mięśniowej mogą postępować dużo wolniej, jeżeli spożycie wody jest zbyt niskie.

Jaką wodę wybierać na co dzień?
Osoby dorosłe powinny spożywać wodę o mineralizacji min. 500 mg/l (zawartość składników mineralnych można sprawdzić na etykiecie). Jeżeli Twoja aktywność fizyczna jest intensywna sięgaj kilka razy w tygodniu po wodę wysokozmineralizowaną (>1500 mg/l).

Pijesz więcej niż 1 kawę dziennie?
Pamiętaj, że na każdą kolejną kawę przypada dodatkowa szklanka wody.
Wyświetlone przez Karolina Bartczak o wtorek 17:14

Pozdrawiam
Karolina Natural Diet